torsdag 29 mars 2012

Kenya

Jag höll en presentation idag för en grupp Kenyaner på besök i Gävle. De kommer alla från från en organisation som till delar motsvarar vad Lantmäteriet pysslar med och är här på en veckas studieresa. Temat för min presentation var "Standardiserad PC-miljö" vilket låter skittråkigt, men tack vare kenyanerna blev det en givande övning också för mig.

Som avslutning på presentationen förärades jag ett litet minne i form av ett souvenirarmband med "Kenya" skrivet i något slags pärlbroderi. Som motprestation fick tjejen som gav mig armbandet en kram som tack (till hennes kollegors stora jubel).


Så nu har jag eventuellt fyra anledningar till att någon gång framöver resa till Kenya.

För det första så har jag (halvt på skämt) blivit tillfrågad om jag vill resa ner och stötta i deras arbeta att åstadkomma en mer lättadministrerad PC-miljö.

För det andra så är jag utlovad att smaka Kenyanskt kaffe tillagat på ett sätt som jag aldrig upplevt tidigare(?)

För det tredje så tycks det finnas grottor att besöka också vilket ju ger en extra krydda till ett besök.

För det fjärde förklarade chefen för delegationen (på skämt?) att tjejen som gav mig armbandet  är ogift och gärna vill stanna i Sverige. Man kanske skulle förvissa sig om det ligger något allvar i det?

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar