lördag 16 juni 2012

Tillfälligheter återigen...

För mer än ett år sedan förundrades jag i ett blogginlägg hur rena tillfälligheter gör att man får kontakt med personer som varken sett eller hört på väldigt många år.

Nu senast var det en litet mer indirekt kontakt som löste ett behov inför sommarens grottäventyr.

Vi är en grupp som kommer att ge oss en bit in i Norge för att leta grottor. Vi kommer i början av augusti att vara en dryg vecka i Sördalen, vilket ligger en bit norr om Pålnoviken i Torne Träsk.

För att ha ett alternativ om vädret blir uruselt eller om någon i gruppen råkar ut för någon skada eller sjukdom så har vi tänkt oss att som reservplan att utnyttja Norska turistföreningens stuga Lappjordhytta, vilken i normala fall är låst.


Kontaktkedjan som löste det hela var den här:

Jobbarkompisen Calle i Gävle sitter i samma ledningsgrupp som Gorm, platschef för Lantmäteriets Kirunakontor. Jag känner förresten själv Gorm sedan tidigare.

Gorms far är Överste Björn Lundqvist, min gamle regementschef från lumpartid och repmöten i Kiruna. Jag gjorde tydligen inte bort mig som befälselev en gång i tiden utan har nu fått låna den nyckel till stugan som Björn disponerar.

Jag behövde knappt göra något själv, Calle och Gorm fixade det hela.

Dag att köpa en trisslott igen kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar