tisdag 5 april 2011

AdLibris

I ett tidigare inlägg berättade jag om cirkusen kring en beställning av hjälmfäste för pannlampa från Inglesport. Då ville leverantören betala mig 26 GBP via PayPal, för en vara som jag beställt från dem. Det blev litet snurrigt innan det redde ut sig.

Till saken hör att beställningen till en början sögs upp i ett svart Internet-hål utan att lämna något tecken efter sig att den tagits emot av Inglesport. I förvirringen innan jag fick bekräftat att de verkligen fått min beställning så beställde jag samma vara från en annan leverantör för att vara säker på att åtminstone någon skulle kunna leverera.

Idag kom en avi för ett postförskott på 30 kronor från AdLibris. Ännu mer förvirring från min sida då jag mig veterligen inte beställt något därifrån nyligen. Och vem skickar ett postförskott på 30 kronor, det täcker ju bara portot?

Nåväl, jag åkte ner till ICA i Hedesunda och 'köpte ut' mitt paket och rev nyfiken upp det direkt jag kommit ut i bilen igen. Där låg ännu ett paket med samma sorts hjälmfäste som jag beställt och fått från Inglesport!


Så nu har jag så att jag kan montera pannlampa på två hjälmar, men det är egentligen inte fel då jag kan skaffa en hjälm till och ge den till äldsta dottern som är litet nyfiken på grottkrypande. En extra pannlampa har jag redan.

Men tänk att det kan gå så mycket troll i en pryl som består av två enkla plastbitar. Den förste leverantören vill ge mig betalt för att ta emot en vara, den andra leverantören skickar via AdLibris som ombud samma moj till enbart portokostnaden. Jag kanske skulle beställa fler hjälmfästen från olika håll och se om jag kan göra en rejäl vinst på det hela?

:-)

Uppdatering 2011-04-06: Jag mejlade addnature.com och berättade att de inte tagit betalt mer än en krona för varan. De blev glada och skickar en faktura på 239 kronor. Ibland är det billigt att skaffa ett rent samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar