fredag 27 maj 2011

Oväntad respons

Ibland händer det att något man gjort får oväntat positiva omdömen.

Jag hade för en tid sedan en intern presentation för mina IT-kollegor om ett litet projekt jag är inblandad i och som går ut på att ta fram appar för iPhone och Android-telefoner.

Efter presentationen, som i och för sig gick bra, blev jag ombedd att lämna mina Powerpoint bilder så att de kunde göras tillgängliga för dem som inte varit närvarande vid presentationen.

Stumma ppt-bilder blir gärna dumma om det enda de visar är litet kryptiska bilder. Så jag lade ner några minuter till och snackade helt improviserat in speakertext till bilderna och konverterade hela presentationen till Flash-format vilken jag lämnade ifrån mig.

Något senare så fick jag anledning att visa projektbeställaren min enkla presentation, mest som ett exempel på vad som kan göras med ganska liten insats om man vill nå ut med lättillgänglig information till tänkbara användare av apparna.

Sedan var bollen i rullning och min från början helt interna presentation började visas i alla möjliga olika sammanhang, tydligen till nöje för dem som sett den.

Nu senast fick jag frågan om jag kunde tänka mig att göra om den med engelsk text så att den skulle kunna visas vid ett internationellt EU-symposium kring ortnamn.

Oväntat men kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar