fredag 7 januari 2011

André och Gerda bygger ut

Dagens långpromenad gick ner till Ön och Sandsnäs. Vädret var växlande med goda solchanser och jag hoppades på att få till någon snygg bild på vinterlandskapet vid badplatsen som motvikt till alla sommarbilder jag har därifrån.

Jag räknade inte med att träffa på Gerda eller Andre som driver restaurangen vid badplatsen då de i vanliga fall brukar åka "hem" till Holland kring jul och nyår för att umgås med släkt och vänner, eller hinna med någon vecka i ännu varmare delar av Europa.

Jag blev därför både förvånad och glad så jag såg att Gerda kom utkånkande med rivningsvirke från restaurangen där ombyggnaden nu kommit igång ordentligt.

Det är jätteroligt att de vågar satsa, och äntligen får möjlighet bygga om köksdelen som planerat. Jag trodde i ärlighetens namn inte att de skulle göra det nu då sommaren 2010 inte var så lysande för verksamheten på grund av vädret.


Vägen hem blev dryg då tröttheten ökade i takt med att mörkret kom. 19 kilometers promenad blev det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar