fredag 28 januari 2011

Lägesrapport från viktreduceringsprojektet

Jag har tagit det ganska lugnt under andra halvan av januari och inte legat på alltför stort energiunderskott. Kroppen behöver litet återhämtning efter det tuffa programmet tidigare, vilket innebär att jag legat still på ungefär samma vikt under de här veckorna.

Tanken har varit att ge kroppen en chans att reparera slitna muskler och leder så att jag inte kör sönder mig själv. Vikten på morgonen pendlar mellan 76 och 77 kilo vilket känns helt ok. Planen är dock att skala av mer fläsk och komma ner till 70 blankt. Det kommer jag dock inte att kunna göra enbart genom att promenera, så jag inväntar vårvärmen och ser fram emot att kunna göra längre pass på cykeln.

Att köra MTB på knöligt underlag och i backig terräng ger större effekt då större delen av kroppen får jobba. Dessutom blir det roligare att kunna variera sig med den längre aktionsradien.

 Jag måste ju visa en jämförelsebild mot den som visats i ett tidigare inlägg. Det är samma par jeans på båda bilderna! (Elin fotade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar