söndag 2 januari 2011

Till sjukhuset (TIA II)

Ambulanstransporten ja, det blev rätt komiskt innan jag kom iväg.

Efter själva undersökningen med kontroll av koordination, balans, muskelstyrka, mm, så ville läkaren ta ytterligare några prover innan ambulansen kom. Han skickade mig därför in till labbet för själva provtagningen.

När jag stack in huvudet genom dörren stod där två smått hispiga sköterskor och ville absolut inte ta emot mig, då de väntade på en akutpatient.

"Tja, jag står ju upp och kan vänta en stund på min tur" sade jag och gick för att sätta mig i väntrummet.

"Men, är det du som är Torbjörn?" frågade en av sköterskorna. "Då är det ju du som är akutpatienten!"

Det blev ytterligare ett par hål i armvecket innan de hittat en ven med litet tryck i.

Själva ambulansfärden blev en lugn historia, ungefär som att åka limousin med tillhörande butler som pysslade om sin passagerare.

Väl framme vid sjukhusets akutmottagning blev jag inföst i ett undersökningsrum och fick vänta en bra stund på att någon intresserade sig för mig. Till sist kom så en läkare och jag fick dra min story för andra gången den dagen (ungefär det jag skrivit i föregående blogginlägg).

Efter ett par timmars ytterligare väntande, med något kort avbrott för ytterligare provtagning, kom en sköterska och meddelade att de fått in ett akutare fall och behövde rummet för att ta emot den patienten. Inte mig emot, ute i väntrummet fanns det åtminstone en tv och litet tidningar att slå ihjäl tiden med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar